Kenapa Buat Blog?

Posted: March 15, 2011 in Uncategorized

Hola…

Sebenarnya aku pon xminat nk buat blog ni sebb aku ni x la pandai sangt bab2 technologi ni, tp lepas aku jump yang blog ni buat buat income walaupown x banyk tp bak kata org tua2 sikit2 lama jadi bukit 2 yg aku nk testing jugk buat blog ni.

Menurut kajian 85% pengguna internet melakukan transaksi belian diatas talian <<< betoi ka apa aku translate ni hahaha… jap ni link dia korang baca la sendiri kalau ada masa. http://www.ecommercetimes.com/story/3440.html

Ini link yg cita knp org lebih suka shooping secara online : http://www.useit.com/alertbox/990207.html

Jadi tergerak la hati aku nk buat blog ni mana la tahu kot2 bleh jadi jutawan internet. Senang pon senang dok kt umah layan tenet ja hari2. Lagi 1 yg ni xpayah survey pon just eyes observation korang tengk la zaman sekarg ni semua org online tenet pkai handphone la, pkai laptop la, pkai iPAd la dan mcm2 lagi diaorg pkai nk online tenet ni jadi ada logik jugk aku start cari mcm mana nk kaya pkai tenet ni dr online FB tp duet dok abiz jugk…

Aku dah lama dah cari dan kaji benda2 ni tapi disebabkan aku xpandai sangt semua sekerat jalan ja. 1st benda yang aku try adalah FOREX. Mesti korang pernah dgr menatang 2 kan, ada kata haram la ada kata xharam la aku pown xtahu. Tp aku xmain LIVE acc. sebb takot nant duet abiz maklumlah student mane la nk ada duet. FOREX ni susah mcm2 nk kena ambik tau dari dia puny sofware la Robot la apa la banyk sangt samp la ke pekembangan dunia masa kini pon kena ambk tau jugk. Tapi GAGAL…..

Second aku cuba yang PPC = Pay Per Click yang kena tengk iklan bodo samp 1 minit lebih then ckp bleh dpt duet haram penipu ja xdpt duet pon. Iklan dia download xabis2 tah ape2 ja. Bukan senang nk senang..GAGAL….

Banyk la benda aku try mau 80 mukasurat ni jap G. Then ni project terbaru aku belajar buat blog bleh kaya so aku nk share la bagi sama2 bleh belajaq n kaya pon sama2..mari mencuba….

Mengantuk pulak sambung esok je la…..

Comments
  1. aFdsmkad says:

    apaq ang membebel neh???

  2. ahphon says:

    all the best..PJPB hahahha

Leave a Reply

